Kundeportalen
For våre kunder som har aktivert fakturagebyr.
Har du behov for å sende gebyrfritt betalingsalternativ til en eller flere debitorer må dette registreres i Kundeportalen.
Registreringen må gjøres samme dag som regningskortet opprettes i journalsystemet, ettersom ubetalte regningskort overføres automatisk ved midnatt. Registrering kan derfor ikke gjøres etter at fakturaen er sendt ut. Hvis din klinikk ikke har ConvenePay aktivert, pasienten ikke har telefonnummer registrert eller vi ikke får treff på telefonnummer våre systemer, sendes det automatisk ordinær faktura uten gebyr. I alle andre tilfeller sender vi gebyrfritt alternativ via vår mobilløsning ConvenePay.
Slik går du frem:
- Gå til Fakturaregler i menyen på venstre side, velg så Faktura uten gebyr.
- Her vil du se alle tidligere oppføringer av gebyrfrie ordre.
- For å opprette en ny regel klikker du på Opprett ny regel , og fyller inn informasjonen vi ber om.
- Klikk lagre.
Når vi henter over ubetalte ordre, henter vi samtidig over informasjon om at den/disse skal sendes uten gebyr.
Klikk på bildene for å gjøre de større
Hvordan sende faktura uten gebyr?
For periode
Velg ønsket dato fra -> til og klokkeslett, samt fyll inn fakturanotat.
Klikk deretter på Lagre.
Dette alternativet benytter du dersom det er behov for at alle regningskort som opprettes innenfor en gitt tidsrammen skal sendes uten gebyr.
For enkelt ordre
Fyll inn referansen på regningskortet fra journalsystemet, og fakturanotat.
Klikk deretter på Lagre.
Dette alternativet benytter du dersom det kun er en enkelt ordre som skal sendes uten gebyr.
Skal det sendes et gebyrfritt betalingsalternativ grunnet tekniske problemer med løsningen levert av Convene, ber vi dere ta kontakt med support. Kontaktinformasjonen til support finner du her: Kontakt oss!