Kundeportalen
Når fakturaer utsendt av oss kommer i retur eller hvis regningskort mangler adresse, registrerer vi dette og fakturaen legges inn under Returpost i Kundeportalen. Der det foreligger personnummer eller d-nummer på regningskort, vil vi automatisk validere adresser opp mot Folkeregisteret og Postens gateregister, du trenger derfor ikke å sjekke returlisten daglig, men det kan være greit å implementere gode rutiner på klinikken for gjennomgang av returnerte fakturaer jevnlig.
Klinikken har som hovedregel ansvaret for å finne riktig adresse på pasienten slik at faktura når frem.
Slik går du frem:
- Gå til menyen på venstre side og velg Returpost.
- Her får du oversikt over hvilke fakturaer som er kommet i retur. Dette skyldes gjerne feil eller manglende adresse . Det kan også skyldes manglende eller full postkasse hos mottaker.
- For å rette feil, klikk på Korriger, og fyll ut alle opplysningene. Vi sender fakturaen på nytt påfølgende virkedag. Er adressen korrekt bekrefter du dette ved å klikke på «Prøv igjen«, og vi forsøker sende på ny til samme adresse.
- Du kan også kreditere faktura i returlisten ved behov.
Utenlandsk adresse:
Faktura sendes ikke til utlandet.
Klikk på bildet for å gjøre det større