Dine produkter
Velg rolle
Økonomiportalen
Innfordringsprosessen
Pasientreisen
Oppdatere adresser på returnerte fakturaer
Når fakturaer utsendt av oss kommer i retur eller det mangler adresse på regningskort, registrerer Convene dette og fakturaen legges inn under Returnerte under Faktura i økonomiportalen.
I menyfeltet Faktura og Returnerte, kan du:
- Få oversikt over hvilke fakturaer som er kommet i retur. Dette skyldes gjerne feil eller manglende adresse i journalsystemet . Det kan også skyldes manglende eller full postkasse hos mottaker
- For å rette feil, klikk på blyant-ikonet, og fyll ut alle opplysningene og deretter klikk på Bytt adresse. Vi sender fakturaen på nytt påfølgende virkedag
Der det foreligger personnummer eller d-nummer på regningskortet, vil Convene validere adresser opp mot Folkeregisteret og postens gateregister. Du trenger derfor ikke å sjekke returlisten daglig, men det kan være greit å implementere gode rutiner på klinikken for gjennomgang av returnerte fakturaer jevnlig.
Klinikken har som hovedregel ansvaret for å finne riktig adresse på pasienten slik at faktura når frem.