Dine produkter
Velg rolle
Økonomiportalen
Innfordringsprosessen
Pasientreisen
Pasientreisen handler om alle kontaktpunktene pasientene dine har med oss – enten det er gjennom teknologien i løsningene våre, eller gjennom alle menneskene som jobber i Convene. Målet vårt er enkelt; vi skal frigjøre tid og forenkle administrasjon for våre kunder, og det første kontaktpunktet i pasientreisen etter gjennomført konsultasjon, er når pasienten skal betale for tjenesten du har utført.
Bildet under illustrerer enkelt hva som skjer fra konsultasjon og valg av betaling på stedet, til hva som skjer dersom betalingen uteblir. Vi er opptatt av å sikre en god dialog med pasienten for å komme frem til en løsning slik at du som behandler får betalt for tjenesten din, samtidig som pasienten oppnår en god og fornuftig avtale.
For klinikker som benytter seg av Convene sine løsninger kan pasienten velge mellom faktura, betalingsterminal, ConvenePay (mobilbetaling) eller en kombinasjon av disse. Grunntanken er at pasienten skal ta større del i sin egen administrasjon, og på denne måten være med å forbedre pasientflyten, samtidig som klinikkene får frigjort verdifull tid til selve behandlingen av pasienten. Dersom pasienten verken betaler for seg på terminalen, via ConvenePay eller faktura, vil pasienten få tilsendt et inkassovarsel fra CrediCare. Inkassopågang og eventuelt rettslige tiltak er blant virkemidlene du som behandler har til rådighet for å få betalt for tjenestene du utfører.