Økonomiportalen
Når fakturaer utsendt av oss kommer i retur eller hvis regningskort mangler adresse, registrerer Convene dette og fakturaen legges inn under Returnerte under Faktura i økonomiportalen. Der det foreligger personnummer eller d-nummer på regningskort, vil Convene validere adresser opp mot Folkeregisteret og Postens gateregister. Du trenger derfor ikke å sjekke returlisten daglig, men det kan være greit å implementere gode rutiner på klinikken for gjennomgang av returnerte fakturaer jevnlig.
Klinikken har som hovedregel ansvaret for å finne riktig adresse på pasienten slik at faktura når frem.
Slik går du frem
- Hold musepekeren over Convene-logoen og velg Returnerte i menyen
- Her får du oversikt over hvilke fakturaer som er kommet i retur. Dette skyldes gjerne feil eller manglende adresse . Det kan også skyldes manglende eller full postkasse hos mottaker
- For å rette feil, klikk på blyant-ikonet, og fyll ut alle opplysningene og deretter klikk på Bytt adresse. Vi sender fakturaen på nytt påfølgende virkedag. Er adressen korrekt bekrefter du dette, og vi forsøker sende på ny til samme adresse
- Du kan også kreditere faktura i returlisten ved behov
Utenlandsk adresse
Faktura sendes ikke til utlandet med mindre dette er særskilt avtalt.
Har du ikke tilgang i økonomiportalen? Ta kontakt med ansvarlig ved klinikken der du jobber for å bli lagt inn som ansatt.