Økonomiportalen
Hold musepekeren over Convene-logoen og velg Ubetalte under Faktura.
Her får du en oversikt over alle ubetalte fakturaer. I oversikten kan du også se hvor mye utestående en pasient har totalt, både i hovedstol og antall krav. Dersom du ønsker å laste ned faktura eller inkassovarsel velger du knappen under Handlinger og trykker på nedlastingssymbolet. En utestående faktura kan ha tre ulike betalings-statuser, avhengig av hvor langt kravet har kommet i prosessen. Du kan filtrere søket slik at du kun får opp faktura til forfall, inkassovarsel eller inkasso:
- Til forfall: Første faktura er sendt, med 14 dagers forfall. Fakturaen har status Til forfall i 14 dager etter forfallsdato er passert. Det vil si at det tar 30 dager før status endres til Inkassovarsel.
- Inkassovarsel: Dersom første faktura ikke betales innen 30 dager vil det sendes ut et inkassovarsel. Inkassovarselet har 14 dager forfall.
- Inkasso: Kravet er oversendt til inkasso og CrediCare fortsetter innkrevingen frem til pasienten betaler kravet. Kravet sendes til inkasso ca. 43 dager ut i innfordringsprosessen.
Har du ikke tilgang i økonomiportalen? Ta kontakt med ansvarlig ved klinikken der du jobber for å bli lagt inn som ansatt.