Tjenester
Hver dag bruker behandlere og helsepersonell plaster, bomull og bandasjer som klinikken kjøper inn. Pasienten betaler behandler for konsultasjon og materiale, men hva skjer med oppgjøret til foretaket som kjøper inn materialene?
Med avtaleadministrasjon skiller Convene ut enkelte takster slik at innbetalingene blir fordelt riktig mellom de aktuelle partene. Hvilke takster klinikken din ønsker å hente ut kan variere, og det er derfor enkelt å få oversikt over de ulike rapportene som hentes ut i økonomiportalen. Avtaleadministrasjon er en tjeneste utviklet for å frigjøre manuelle prosesser i forbindelse med fordeling av innbetalinger mellom ansatte og arbeidsgiver.
Eksempel:
En pasient besøker en behandler for å gipse foten sin. Behandleren skal ha betalt for timen, mens klinikken skal ha betalt for gips og krykker. Når behandleren registrerer disse takstene på kravet, vil Convene skille ut at behandleren får betalt for timen, mens klinikken får betalt for gips og krykker. På denne måten slipper behandleren og klinikken å gjøre opp seg imellom i etterkant.
Tjenesten fungerer slik at våre rapporter viser fordelingen av oppgjør mellom de ulike behandlerne og innkjøperen av materialene, og du slipper intern etterfakturering, og frigir tid til andre administrative oppgaver. Takstene som skal fordeles gjelder kun egenandelstakster, da Convene bare kan se og håndtere beløpene som pasientene betaler. Avtaleadministrasjon kan ikke benyttes på takster med refusjon fra Helfo.